Abercrombie & Fitch

Nu när sambon ska till USA får han självklart titta på något åt sig själv också, han kan ju inte bara springa på Forever 21 åt mig ;) (om han nu över huvud taget sätter sin fot där...). Abercrombie & Fitch har skönt avslappnade vardagskläder, helt i min killes smak.

Och när han ändå är där får han gärna titta på något åt mig också... ;)

Jag tycker Abercrombies kläder i mångt och mycket är lik H&M:s L.O.G.G.-kollektion. Marknadsföringen skiljer sig mest åt, affärerna är helt nedsläckta och de har riktigt (rejält alltså!) hög musik strömmandes ur högtalarna. Vid entrén står unga  lättklädda killar och hälsar välkommen. (klicka på A&F casting i menyn så ser ni hela konceptet). Tycker marknadsföringen är rätt fånig och passar dåligt ihop med kläderna de säljer, men tydligen är det ett vinnande koncept... Själv tycker jag H&M har ett mer passande stil.

/Pryda Frida ;)

Kommentarer
Postat av: Mia

Och American Apparel, Kiehl's, Antropologie, Dermalogica - det finns ju en massa affärer du måste skicka honom till. De amerikanska märken är givetvis billigare därborta och nu när dollarn ändå är hyfsat billig så tycker jag du ska unna dig!



Kram Mia

2008-11-09 @ 12:00:02
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Petra

Vet inte vad jag ska säga om Abercrombie & Fitch...jo, hade nog handlat betydligt mer där om ljudvolymen sänktes och de tände belysningen så man såg hur plaggen ser ut. Går inte riktigt igång på nattklubbskonceptet...

2008-11-09 @ 12:24:02
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Miss Agda

Jag har varit i NY 2 ggr i år och eftersom min kille älskar abercrombies kläder så har jag varit inne i butiken på 5th ave o det är alltid 200m kö in!! Min kille var där första ggn i förra veckan o han sa att kläderna tappade lite av sitt värde då det ska vara så fånigt att de vill ha en lång kö utanför. Det är helt klart bara ett marknadsföringstrick det med!

Men jag tycker kläderna har bra kvalité och är skönt mjuka.



Önskar lycka till din kille som ska försöka hitta nånting i Forever 21-kaoset. Det är kaos med ett stort K.... Men har man tur så kan man hitta gulkorn. Tyvärr är inte sortimentet samma som på nätet. På nätet hittar man en massa fint, men samma gäller inte inne i butikerna:(

2008-11-09 @ 13:22:26
URL: http://www.missagda.blogspot.com
Postat av: Little Miss Splendid

Nej usch, jag gillar inte alls Abercrombies marknadsföring- de har trampat i klaveret mer än en gång med rasistiska kampanjer, stringtrosor år småbarn, och så vidare. Det bär emot att erkänna, men deras kläder är inte alltför tokiga.



Gillar du deras utbud skulle du troligtvis även tycka om hollister och american eagle, som kör på liknande koncept. :)



2008-11-10 @ 17:27:39
URL: http://madamegeniale.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

    
Trackback
RSS 2.0