... men nu, nya friska tag!

Har gått runt här och plockat från igår. Den enda nackdelen med att ha förfest är "dagen efter". Att skölja rent gamla intorkade dipskålar, hälla ut mjuka ostbågar och spritindränkta limebitar, brrr! De blev en skål hederlig havregrynsgröt efter det kan jag säga!

Idag har jag tänkt umgås lite med min kära mamma, och kanske åka en sväng till IKEA och spana lite. När sambon och jag ska åka till IKEA vill han att vi i förväg ska ha bestämt vad vi ska köpa, sedan rusa in och hugga tag i det, ställa sig i kassakön och gasen i botten hem - klart!

Så går det inte till när jag och mamma är ute! Nej, det ska tittas runt ordentligt, diskuteras och övervägas lite, kanske titta i en annan affär och sedan återkomma, överväga lite till, o.s.v. - härligt! :)

Det här skulle göra min sambo galen, det är därför jag oftast åker till IKEA utan honom (och han älskar mig bara mer för att han slipper följa med!) ;) Hur många har män som älskar IKEA?, grattis i så fall! :)

Kommentarer
Postat av: Petra

Har aldrig träffat en kille som gillar Ikea. Nä, jag tror det bästa sällskapet är en själv, en mamma eller syrra. Eller en bra kompis! Men bäst är nog att gå dit med mamma och förlora sig i ändlösa diskussioner om vilket doftljus som doftar bäst.



Män hör inte riktigt hemma på Ikea. Precis som du skriver vill de att man ska ha skrivit en shoppinglista innan. Suck! Det är ju själva upptäcktsfärden som är grejen.

2008-11-16 @ 15:03:05
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Designtjejen

Hahha.. kan hålla med! Hahha..

Nu är jag hemkommen från NY. Fantastisk stad.. rekommenderas verkligen och oj, jag kan tänka mig att åka dit igen.. Så mycket att se.. och så mycket shopping.. puhh.. synd bara att dollarn har gått upp så :-(

Hoppas att du har haft en jätte mysig vecka!

2008-11-16 @ 15:48:01
URL: http://designtjejen.blogg.se/
Postat av: HannahSthlm

Hi hi..inte så vanligt att killar gillar IKEA,Mio etc. men det finns;)!

2008-11-16 @ 15:58:59
URL: http://www.hannahsthlm.se
Postat av: Frida

Ha ha det där känns verkligen igen. Jonas är hopplös när jag vill strosa runt lite planlöst på IKEA. I hans värld ska man helst göra pinan kort.

2008-11-16 @ 17:12:52
URL: http://husmusen.blogg.se/
Postat av: Fridas favoriter

Sv: Vad skönt att jag inte är ensam om mitt "problem". ;)



Jag tittade lite avundsjukt på paren som strosade runt på ikea idag, men mamma påpekade faktiskt att det var väldigt många mammor med döttrar där också, och hon hade nog rätt... (förresten, såg inte killarna rätt trötta och gnälliga ut!?...) ;)

2008-11-16 @ 18:29:35
URL: http://friiidasfavoriter.blogg.se/
Postat av: Amy

Hihi, känner också igen det där med killar som inte gillar IKEA. Eller shopping överhuvudtaget. Tur att man kan shoppa med sin mamma då och då!

Postat av: melanie

Min Johan gillar faktiskt att åka till IKEA och shoppa. Men oftast om vi vet precis vad vi ska ha, han vill väl inte dit bara för att kika och se om man hittar ngt, som jag vill haha:) men jag har hittat en karl som gillar inredning och hur vi ska ha det här hemma, det är skönt. Jag hade en innan som inte brydde sig ett dugg, och det var inte alls kul. Kram!

2008-11-17 @ 15:53:28
URL: http://melanieee.blogg.se/
Postat av: Nina

haha, hälla ur gamla ostkrokar?? dom är ju som godast när dom legat ett dygn eller två :o)



min sambo har faktiskt inget emot att gå på ikea, vi är nog ganska likvärdiga på ikea-fronten, jag är heller ingen storälskare av IKEA och skulle aldrig kunna gå mer än en timme där inne.. alltså, jag har inget emot ikea heller och tycker dom har mkt roliga, söta, fina saker åxå, men jag är ingen som blir helt lyrisk över att höra "idag ska jag till ikea" ;)

2008-11-19 @ 09:50:00
URL: http://ninadays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

    
Trackback
RSS 2.0