Var rädd om dig!

En liten reflektion... Vad dåliga vi Göteborgare är på att använda reflexer (är det ett storstadsfenomen?). De flesta har reflexer hemma men har dom liggande i byrålådan, endast en av fem använder sina reflexer... Gatubelysningen gör att man ser bättre, inte att man syns, och med tanke på att nästan alla klär sig i mörka kläder på vintern hade en reflex eller två suttit på sin plats.

Jag har också reflexer liggandes i byrålådan så jag är minsann inte så duktig själv, men nu blir det bättring och dom ska ner i jackfickorna!
Bild från ljuvating.com

Visste ni förresten att reflexer för fotgängare är en svensk uppfinning som lanserades på 50-talet...

Kommentarer
Postat av: Petra

Det är absolut ett storstadsfenomen, kan upplysa om att varken Uppsalabor eller folk i Stockholm är bättre... Och jag syndar också. Men - de där hjärtformade du visar kanske kan få mig på andra tankar...

2008-11-06 @ 21:21:39
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Det visste jag inte att det var en svensk uppfining =)

Ha en jätte bra kväll!

Kram Rebecka

2008-11-06 @ 22:36:53
URL: http://roomdesign.blogg.se/
Postat av: Mia

Fejk-utbudet! Haha. Då har du en bra pojke, håll fast i honom..:)



Nepp, måste erkänna att jag inte använder en reflex heller. Konstigt, som vuxen tror man att man är odödlig...



Stora planer i helgen?

Kram Mia

2008-11-07 @ 14:57:28
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

    
Trackback
RSS 2.0