Boktips nr 2

Den andra bok jag köpt är Stickhandboken, som verkar vara en riktig höjdarbok för alla som är intresserade av att sticka. På Bokus har den fått 5:or i betyg och jag kan inte annat än att hålla med när jag bläddrar i den. Boken är snygg layoutmässigt, har tydliga beskrivningar och vänder sig till både nybörjare som veteraner. Jag får lust att börja med mosstickning och viggmönster med en gång!

Ärligt talat så har det gått sådär med stickningen den senaste tiden. Som nybliven bloggare blir det lätt att man sitter mycket framför datorn och det går tyvärr inte att kombinera med att sticka. Som tur är har jag och kompisarna planerat in en ny stickträff på söndag. Denna gången ska vi inte vara hemma hos mig, så jag kanske kan koppla av och sticka på lite. Mamma retade mig för att sambon inte kommer få sin halsduk förrän till påsk, hmpf! ;)

Annars verkar det bli mer och mer poppis att sticka, Lindex har t.o.m. garnnystan som huvuden på sina skyltdockor. Jag måste ju vara fruktansvärt trendig!... ;)


Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, vilket bra tips! Jag har funderat på att börja. Ska önska mig den i julklapp! :)

2008-10-08 @ 21:20:37
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: anna.a

Boken verkar snygg..dessvärre tror jag inte att stickning är något för mig..har inte tålamod:)

Ha det gött!!

2008-10-08 @ 21:52:38
URL: http://dromhem.blogg.se/
Postat av: Frida

Frida: Det är en bra idé, oftast har man ju mer tid för pyssel i mellandagarna. Det känns också mycket roligare att ha på sig en halsduk man stickat själv än en från HM.



Anna: Det krävs ju både tålamod och tid, det kan jag också känna att jag har för lite av ibland. Därför är det trevligt att träffas upp några kompisar och sticka tillsammans, då kan man skvallra samtidigt :)

2008-10-08 @ 22:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

    
Trackback
RSS 2.0