Granola

I söndags passade jag på att göra egen granola, som Amy tipsade om i sin blogg i våras (receptet hittar ni här).

Det skulle i en hel del ingredienser men var ändå väldigt lätt att göra. Mycket hade jag hemma sen tidigare men torkade blåbär och kruskakli fick jag komplettera med. Pumpafröna skippade jag och vi hade ingen solrosolja hemma, så det fick bli majsolja istället.

Hur som helst, granolan blev jättegod, inga konstiga tillsatser i och det doftade ljuvligt i köket under tiden.

Jag hällde ner den i två glasburkar med lock, en till mig och en till min kompis, som var  på besök. Hade tänkt spara en burk att ta med som present när man blir bortbjuden, men jag får göra en ny omgång till dess! (då tar jag nog lite mindre cashewnötter och byter blåbären mot torkade äppelbitar).

Orkar ni inte göra egen granola kan ni köpa denna sorten i vanliga mataffärer (men hemmagjord är ju godast).

Här är dagens frukost, yogurt toppad med "vanlig" müsli och hemmagjort granola.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

    
Trackback
RSS 2.0