Nespresso

Jag är inte en sån som sitter och bäljar i mig 10 koppar kaffe varje dag på jobbet. Det är inte så att jag inte gillar kaffe, jag föredrar bara kvalitet framför kvantitet (och jobbets kaffe smakar blask!) Har man en riktig espressomaskin hemma behövs nymalet kaffe, som tyvärr snabbt tappar smak. Detta passar inte mig, som bara dricker kaffa några gånger i veckan.

Något som passar är däremot Nespressomaskinen, ååh vad jag gillar den! :) Man beställer små kapslar med kaffe på deras hemsida och de håller betydligt längre än "vanligt" kaffe. Varje smak har sin färg, de är fina att ha framme och det är extra roligt att kunna låta gästerna välja sin egen favorit. En enkel espresso eller en capuccino med baristamjölk, mmm, lätt som en plätt och inget kladd!

Nu har Nespresso kommit med en ny smak, Jinogalpa. Reklamen är jättefin och det faller ju jag för, här ska in och beställas! Och förresten hade det varit snyggt med några fler blå kapslar i min burk... (Annars är min favorit den svarta Ristretton, starkast av dem alla) :)

Kommentarer
Postat av: Lina

Nespresso har jag inte hört talas om tidigare :) Kanske något jag ska prova, dricker inte heller kaffe så jätteofta. Tack för din kommentar på min blogg, du är väldigt välkommen tillbaka!

2008-10-15 @ 22:29:44
URL: http://linasfina.blogspot.com
Postat av: Mia

Svar: tackar så mycket för kommentaren :-) Kul att höra! Hmm, den där kaffe sorten har jag inte hört talas om, kanske värd att prova? :-) Du har oxå en fin blogg, kommer gör fler besök jag med :-) Ha en bra dag. /Mia.

2008-10-16 @ 08:53:33
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

    
Trackback
RSS 2.0