Ninanina nininanananana...


...Dagens boktips! ;)

Idag har jag hämtat ut två böcker som jag beställt från Bokus. Den första är ”Våra matsvampar”, som jag ska ha med mig när jag och min familj ska till Dalsland nästa helg (inga giftsvampar i våra korgar inte!)

Älgjakten har ju börjat då, så vi får försöka hålla oss ifrån alla galna gubbar med bössor som springer runt i skogarna ;) Mamma meddelade att hon införskaffat reflexvästar åt oss allihop, typiskt mamma, men kanske bäst att vara på den säkra sidan!

Man kanske kan göra ett byte, kantareller mot lite älgkött? Men å andra sidan kan säkert jägarna plocka så mycket svamp de bara orkar, i väntan på att tiotaggaren ska traska förbi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

    
Trackback
RSS 2.0