Höstpyssel...

Nu när hösten är här och man tillbringar mer tid inomhus är det mysigt att pyssla tycker jag. Förra hösten började jag sticka (pensionärspoäng?!) och blev biten direkt. Eftersom jag var nybörjare började jag med en halsduk (och ärligt talat, är det inte det som är mest användbart i stickväg?! Man kan inte få för många och det är lätt att sticka - perfekt!) :)

När jag först berättade om min stickning skrattade mina vänner åt mig men nu efter sommaren började de själva bli lite sugna på nya sjalar och halsdukar och frågade mig en massa om garner etc. Vi bestämde att vi i höst ska ha stickkvällar hemma hos varandra, samlas några stycken och sticka, fika och umgås. Min kompis C tog det hela ett steg längre med att föreslå att vi skulle baka var sin sak och ta med. Inte nog med syjuntan, vi skulle ha kafferep också! (min sambo undrade småleende om detta inte var något som vi borde vänta en sisådär 30 år med...)

För två veckor sen var vi i alla fall hemma hos mig och det var ett gäng koncentrerade tjejer som satt i soffan med stickor i högsta hugg... Återstår att se om vi kommer göra detta till en vana eller om vi gick ut för hårt... Men trevligt var det!


Mina stickningar, vänstra bilden vintern -07 och till höger pågående stickning -08

Vill man få tips om stickning, eller bara lära sig hur man gör, gå in på Garnstudio.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

    
Trackback
RSS 2.0