Sminkshopping

Hade tänkt ta en promenad på lunchrasten idag men regnet öste ner och i avsaknad av paraply smet jag in på Kicks. Hade inget jag ”måste” köpa utan tittade mest runt.

Först sneglade jag på OPI-nagellacken, men eftersom jag går och fixar mina naglar känns det onödigt att sitta och kladda själv sånt hemma. Lacken kostade 140 kr, kanske inte så fasligt dyrt, men jämfört med de ca 60 kr jag betalade när jag var i New York senast så känns det inte prisvärt! Nagellack är inget ”smink” som känns nödvändigt att lägga extra pengar på, nagellack som nagellack liksom…

Istället hittade jag en duoögonskugga från finska Lumene i exakt den lila nyans (överst i mitten) jag spanat efter ett tag (lila är snyggt!!). Har inte testat deras skuggor innan så jag får återkomma med en rapport, priset: 105 kr.

När man är nöjd med en produkt brukar man hålla fast vid den och sällan testa något nytt. När det gäller mascaror kör jag på säkra kort och använder nästan alltid någon av Lancomes sorter, som inte gör mig besviken.

På senaste tiden har nästan alla märken kommit med en mascaravariant som har gummiborste, jag och en kompis pratade om det senast igår men ingen av oss hade testat det än. När jag stod vid Lumenehyllan och tittade hittade jag en sådan mascara på rea för 99 kronor, så nu har jag Lumene Blueberry mascara i min ägo. Om den har den utlovade volymeffekten återstår att se…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

    
Trackback
RSS 2.0