Veckans bio – Baby Mama


Varken jag eller jobbarkompisen C hade några planer efter jobbet idag så vi bestämde oss snabbt för att gå på bio. Eftersom C redan hade sett "Låt den rätte komma in" (och jag de flesta andra ;)), bestämde vi oss för Baby Mama, en film som åtminstone jag inte hört något om innan.

Snabbversion av handligen: Framgångsrik ensamstående kariärskvinna vill skaffa barn, kan inte, och anlitar en surrogatmamma med diverse bekymmer som följd. Självklart dyker kärleken upp i samma veva, ja ni känner till upplägget!

Filmen var ganska förutsägbar, men det spelade inte så stor roll när man ville bli underhållen för stunden, och den var gullig, lite knäpp och stundvis hysteriskt kul. Huvudrollerna spelades av Amy Poehler och Tina Fey från Saturday Night Live. Tina, som på senaste gjort sig populär som satirisk Sarah Palin-kopia (se här). Övriga otippade skådisar var Sigourney Weaver, Greg Kinnear och Steve Martin som galen hippie chef, en rolig bonus!

Fridas betyg:

Kommentarer
Postat av: Anna B

Så underbart att bara gå på bio utan att ha bestämt allt innan...barnvakt och sånt som hör till min vardag! Kram Anna

2008-11-04 @ 22:01:01
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Petra

Tina Fey gillar jag, så jag kommer nog se den där filmen =)

2008-11-04 @ 22:55:26
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Amy

Anna B, precis vad jag tänkte... Frida, allra viktigast, filmen utspelar sig i min nya hemstad Philadelphia :) Tyckte också att den var gullig och kul!

Postat av: Frida

Som sagt, man har gott om fritid när man inte har barn. Med tanke på åldern så är väl dessa dagar snart räknade, så man får passa på att vardagslyxa! :) Amy: Vad roligt att filmen utspelade sig i Philadelphia, det missade ju jag totalt! :/

2008-11-06 @ 17:12:38
URL: http://friiidasfavoriter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

    
Trackback
RSS 2.0