Nyårsångest?

Man har inte ens hunnit handla färdigt sina julklappar innan det är dags för nästa stressfaktor, - vad ska man göra på nyår? (mindre än 2 veckor kvar nu)... 
                
Är det inte samma visa varje år? Alla vill vi gå på en stor och lyckad fest, iklädda en ny tjusig klänning och skåla i champagne vid tolvslaget, men vem ska ordna festen? Alla frågar varandra i hopp om att någon ska falla till föga och svänga ihop något, men ju närmare julen man kommer desto klarare står det att ingen är sugen på att ägna årets första dag åt att torka upp utspillda drinkar och dammsuga mattorna på jakt efter gamla chips...

Själv tycker jag att någon slags fest med middag hör nyår till (även om sällskapen de senaste åren har pendlat från 6 till 66 personer). I år är vi åtta stycken som ska samlas hemma hos en kompis och äta middag. Han står för varmrätten och de andra fixar för- och efterrätt med tillhörande viner. När vi är färdiga med middagen går vi hem till oss, där även några andra vänner möter upp (passar bra, för alla bor i Linné).  Det blir drinkar, champagne och mingel. Vi har även en balkong med utsikt, och fast den inte har kommit till så stor användning i höst passar den utmärkt att fira in det nya året på! :)

Eftersom jag har köpstopp på kläder denna månaden (och det skulle vara bra trist att inte kunna hålla sig ens en månad) tänkte jag vara duktig och återanvända någon av tidigare års nyårsklänningar (för ärligt talat, hur ofta använder man sina nyårsblåsor!?).

Bilder från Saks Fifth Avenue

För en gång skull är jag helt lugn inför nyår, klänningen hänger redan i garderoben och det enda vi behöver förbereda är att inhandla drinkingredienser och kyla champagnen, det är lätt fixat! :)

Känner ni
någon nyårsångest? Har ni allt fixat, eller bryr ni er helt enkelt inte om årets sista dag?

Kommentarer
Postat av: Petra

Hm, har alltid olika saker på g, men sen brukar allt falla platt (tyvärr). Kanske får jag komma på er fest =)

2008-12-18 @ 21:51:26
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Miss Agda

Jag tänker faktiskt inte göra nånting speciellt i nyår. Max en enkel kompis med ett par vänner. Det har blivit för mkt fester i december så nu vill jag bara ta det lugnt.

2008-12-18 @ 22:02:03
URL: http://www.missagda.blogspot.com
Postat av: Mia

Inte ångest över vad man ska göra den kvällen däremot får jag ångest och blir sentimental à la detta är den sista kvällen på det här året som aldrig kommer tillbaka. Livet är så kort, vad har jag hunnit med bla bla bla...



Sen är nyår sällan roligt för det är för hypat. Folk har såna enorma förväntaningar så inget kan någonsin leva upp till det. Vi försöker avdramatisera det och ser det som en kväll av många och har en härlig fest helt enkelt. Och klädkoden är: det finns ingen!



Kram Mia

2008-12-18 @ 23:28:49
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Helena

Kommer att vara i Ecuador...på gränsen till Colombia i Amazonas... Känner ingen stress. ;)

Kram

2008-12-19 @ 04:07:29
URL: http://h-examino.blogspot.com
Postat av: melanie

jag jobbar natten då, så jag börjar 21.00. så gött att inte behöva tänka på sånt där:) fast jag brukar ändå inte fira nyår så mkt, är jag ledig så blir det stillsam och mysig middag med familjen bara:)

2008-12-19 @ 11:03:29
URL: http://melanieee.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja gör det. Bildbanken är en genial idé!



Härlig Helg tjejen!

kram Mia

2008-12-19 @ 12:05:37
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Lisa

Ja du, vi kommer vara med familjen i Madrid sa jag behöver inte "oroa" mig. Om jag känner svärfamiljen rätt sa lär vi vara ca 30 pers i en liten trea och äta massor massor med mat!



Er kväll later jättemysig tycker jag! Hoppas att ni far det jättebra!



Kram Lisa

2008-12-19 @ 19:27:49
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: nina

här blir det lungt, vi ska hem till en annan familj bara, äta lite gott och bara umgås..

senaste åren har inte nyårsafton varit någon speciell dag för oss, det blev väl lite så sedan vi fick barn, vem vill vara barnvakt på nyårsafton?!

2008-12-19 @ 20:54:21
URL: http://ninadays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

    
Trackback
RSS 2.0