Howard Brookes...

...är en engelsk konstnär, bosatt i Sverige sedan 60-talet. Han är känd för sina motiv från Marstrand och målar fotolik, skarp, realism i olja. När jag och sambon var ute på promenad nyss gick vi förbi hans galleri i Linné. Oj, så mycket fint...

Inramade tapeter i all ära, men själv föredrar jag "riktig" konst. ;) Ett bra tips är att besöka konstmuséer när man är i huvudstäder, de har oftast ett stort utbud med (mer eller mindre) kända målningar. De man fastnar lite extra för köper man sedan i muséets shop (som man alltid automatiskt verkar hamna i på slutet). Om man inte vill ha hela huset fullt med tavlor kan man köpa motiven på vykort och byta ut med jämna mellanrum.

Ska ta en tur till Howard Brookes galleri till helgen och titta lite mer, ville inte stå och trycka näsan mot rutan hur länge som helst ;)


Kommentarer
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Vad fint du har gjort om det i din blogg!



Svar: Tack så mycket för din lyckoönskning till mitt nystartade företag. Det värmer! Lovar att berätta mer om samarbetet så fort jag kan.

Kram Sandra

2008-10-22 @ 23:58:48
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Caroline

Håller med om det där tipset om att handla i muséeshoppar, köpte nyss en jätteläcker "tavla" av Roy Lichtenstein på MoMa i New York. Jättesnygg och mycket billig konst!

2008-10-23 @ 19:04:50
URL: http://madam-c.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

    
Trackback
RSS 2.0