I natt hade vi inbrott i vårt vindsförråd!

Det otäcka var att vi vaknade av ljud på vinden (eftersom vi bor högst upp) kl 2.30 och undrade vem sjutsingen det kunde vara som var uppe och rotade runt vid den tiden?! Halvvaken som jag var hade jag en svag misstanke om att det kunde vara tjuvar, och mycket riktigt, i morse var flera förråd uppbrutna, vårat var ett av dem...Så trist att man inte kan få ha sina saker ifred!

Min sambo ville springa upp i natt och kolla men som tur var lät han bli. Det är inte värt att bli nedslagen mitt i natten för att rädda några julgranskulor...

Nu tror jag inte att något blev stulet, det var ingen som ville ha våra resväskor eller julpynt, och så mycket annat fanns det inte där, men ändå...

Kommentarer
Postat av: Frida

Vi har haft inbrott fyra gånger på ett halvår, men det är väl straffet för att man bor på Avenyn. Grymt irriterande, inte för att de tar sakerna (de får gärna ta mina kartonger och avlagda kläder som jag inte nämns slänga av nostalgiska skäl) men det värsta är att det blir så stökigt och roddigt att ta hand om efteråt när de vänt uppochner på allt.

2008-10-29 @ 21:37:47
URL: http://husmusen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Inbrott i källarförrådet that is, alltså inte i lägenheten...

2008-10-29 @ 21:38:14
Postat av: Mallaco

Nej vad otäckt.

Än å länge har vi sluppit sånns tråkigheter=)

Hoppas att vi slipper nåt sånt. Även om man inte har så mkt värdesaker i förrådet så är det rätt onödigt.Fy tusan för folk som orkar hålla på att bryta sig in för skitgrejer i förråd. Det är ju inte direkt där man lägger juvelerna..=)

2008-10-29 @ 22:57:48
URL: http://www.mallaco.blogsot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

    
Trackback
RSS 2.0