8 fakta om Frida

Fick en utmaning av Miss Fixtrix, reglerna går ut på att:

Bloggaren skriver 8 fakta/(o)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/ (o)vanor. I slutet av inlägget skriver du 8 personer som du utmanar.

  1. Jag är en stor förespråkare av vardagslyx. Det kan vara allt från att ta ett glas gott vin en måndagskväll till att göra hårinpackning, ansiktsmask och lyssna på klassisk musik i badet.
  2. Jag är dålig på att dricka vatten och får säkert i mig alldeles för lite vätska under en dag.
  3. ... Däremot dricker jag gärna cola light. Skulle inte gå så långt som att säga att jag är beroende, men påsen med pantflaskor här hemma börjar bli väl full!
  4. Jag blev väskryckt när jag var i Barcelona för några år sedan. Som grädde på moset var det någon som snodde min strandhandduk dagen efter. Kan säga att jag inte är så sugen på att åka tillbaka dit efter det (tyvärr)...
  5. Jag älskar att planera och styra upp saker, är en bra organisatör helt enkelt.
  6. Jag kan sova vart som helst och när som helst. Lägger jag huvudet på kudden somnar jag inom 10 sekunder!
  7. Jag glädjer mig varje dag åt vår lägenheten som vi köpte i somras. Tassar omkring i rummen och bara njuter. Att vi till på köpet har en stor härlig balkong med utsikt och västerläge har jag inte ens fått chansen att gotta mig åt än (men snart är det vår!) :)
  8. Jag använder sällan bil och kollektivtrafik, utan cyklar dit jag ska (nu rör jag mig mest i centrum i och för sig). När jag tränar är det ofta spinning som gäller, cykel även där med andra ord! :)
Sådär, det var lite om mig! Nu utmanar jag One Chic Mama, Stjärnglans, Carolin, 100 kvadrat, ParisLisa, Lady thirty, Mademoiselle Moyenne och Madam Creative.

Kommentarer
Postat av: Anna - Hundra kvadrat

Många av bloggarna skriver att dom är bra på att organisera och strukturera. Undra om det är just en bra bloggegenskap?



Och det där med somna snabbt kan jag också skriva under på! :)

2009-02-11 @ 07:51:01
URL: http://hundrakvadrat.blogg.se/
Postat av: Petra

Haha - kul utmaning! Kanske snor den av dig =)

2009-02-11 @ 09:23:13
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Caroline

Jag håller tummarna för att det blir så :)



Tack för utmaningen! Kul att du skickade till mig men jag bojkottar alla sådana för tillfället, har blivit så många på sistone tycker jag. Inget personligt!



Hihi... det där med sovandet känner jag igen :) Oftast himla bra men det är lite jobbigt när man vaknat upp på bussen och ser att alla tittar på en för att man somnat...



Hoppas du får en underbar kväll!

2009-02-11 @ 19:37:36
URL: http://carolineskriverdagbok.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Önskar att jag hade förmågan att kunna somna så lätt:)



Är annars lik dig vad det gäller dålig på att dricka vatten och sen gillar jag också att organisera och fixa saker:) Sen vardagsluyxen också då!



Kraam

2009-02-11 @ 20:41:32
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Emelie

Alltså det som är så fantastiskt kul med den här utmaningen tycker jag är att man dels får reda på roliga saker om den som skriver och på det sättet "lär känna" bloggaren lit mer men framförallt tycker jag det är fascinerande att se hur många saker jag själv kan skriva under på hos dem bloggare vars bloggar jag gillar och läser mest. det är klart att på ett sätt är det ju inte märkligt att man väljer att de bloggar som behandlar saker man själv är intresserad av och då är ju ofta den personen som skriver kanske någon som man sympatiserar med också men det är kul när det visar sig att man är lika även vad det gäller småsaker. Jag är till exempel precis som du dålig på att dricka vatten och bra på att somna snabbt.



Tack för utmaningen, jag antar den såklart och ska försöka hinna idag eller imorgon!



Kram Emelie

2009-02-12 @ 12:31:14
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Lady Thirty

jag ska fixa utmaningen så fort jag har tid :)



förresten såg du att min lillebror svarat på din kommentar hos mig i inlägget om bolt?



kramelikram

2009-02-12 @ 23:17:12
URL: http://ladythirty.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

    
Trackback
RSS 2.0