... och jag som inte ens gillar att springa!

Jag gillar att träna och använder nu åter mitt Friskis-kort flitigt (efter några lata juldagar)... Springa däremot har jag alltid haft svårt för. Jag vet inte varför egentligen, även när konditionen har varit på topp har det tagit emot, antagligen för att jag tycker att det är så fruktansvärt tråkigt!

Så, hur löser man problemet? Man kombinerar det tråkiga (löpningen...) med något roligt (teknik!). :) Med ett par Nikeskor, en iPod och Nikeplus kan det ju omöjligt vara tråkigt längre... Läs här om hur det funkar.


Nikeplus sätter man på ett roligt sätt sina egna mål och utmaningar. Man kan skapa sina egna löparrundor i stan, vänner kan komma med glada tillrop och man kan t.o.m. skapa sig sin egen Nike+ Mini-figur att lägga ut på bloggen, för att ytterligare peppa sig själv.






(Klicka på bilderna för att göra dem större)


Detta kanske kan vara något för er som är  ute och springer mycket, någon som testat? Eller har ni redan motivationen (som jag saknar) och är inte i behov av tekniska leksaker för att tycka att det är roligt!?... ;) Nåja, jag älskar i alla fall sådant här! Efter att ha surfat runt på Nikeplus tror t.o.m. jag att det är roligt att springa!

Så här söt blev min Nike+ Mini! Men det är en lat liten rackare, än har hon/jag inte varit ute på några löparrundor... ;)


Kommentarer
Postat av: melanie

förr gillade jag inte alls att springa. tränade allting utom löpning i stort sett, haha. men sen när jag träffade Johan som är en löpare sen många år tillbaka, så blev jag tillslut så inspirerad av hans löpturer och nu älskar jag det:)

2009-01-30 @ 04:11:46
Postat av: Emelie

Haha, underbart, så söt! Jag tror att det där definitivt är något för mig! Jag är precis som du, jag gillar att träna och har inga problem med olika pass på gymet men lpning...suck. Jag brukar gilla att springa i skogen på söndagar men där går min smärtgräns, jag hade aldrig gjort det om jag inte har en löparapplikation på min rosaglittriga SonyEricsson som räknar steg, km och ger mig olika pris för olika uppnådda mål. Min sambo som älskar att springa säger att den dagen kommer att komma då jag hittar det underbara med löpning men jag undrar...Dock gör fina kläder och roliga prylar det otroligt mycket lättare. Tack för tipset!



Kram Emelie

2009-01-30 @ 08:51:29
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Carolina

Haha.. Vilken grej! Känner samma sak inför löpning som du. Så grymt trist! Önskar dock att jag tyckte att det var roligt..



Ja, att fynda billigt och snyggt känns ju hur bra som helst! Det behöver ju inte vara dyrt för att vara snyggt. Visst, det kanske är bättre kvalitet på dyrare plagg. Men jag brukar tröttna rätt fort på mina kläder.. Vill ha nytt hela tiden och då passar ju billiga H&M kläder bra. Då behöver man inte få dåligt samvete över att de inte blivit så välanvända. :-)



Ang. skorna så har jag inte fått dem ännu. Jag och en kompis beställde tillsammana så de ligger hemma hos henne. Hon har varit sjuk och i helgen är hon bortrest. Men nästa vecka hoppas jag på att få dem! :-)



Ha det bra!!

2009-01-30 @ 08:51:34
URL: http://livetmedlina.blogg.se/
Postat av: Nina

haha, det vore något för mig det där.. jag tycker åxå att det är dötrist att springa, förmodligen för att jag har sån dålig kondis + ansträngningsastma.. men förra året sprang jag faktiskt större delen av vårruset och det tänker jag göra i år igen, + att en kompis frågat om jag vill springa tjejmilen i sommar, så jag lär nog sätta igång med lite löparträning jag med- och detta kanske är något för mig åxå?? :)



ha en fin fredag!

2009-01-30 @ 10:25:50
URL: http://ninadays.blogg.se/
Postat av: Katinka

Låter som en utmärkt idé! Det gäller ju liksom att motivera sig.

2009-01-30 @ 12:43:16
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Kattis

Jag har hört talats om den där, jag har dock aldrig sprungit för att motionera - bara för att hinna till buss o tunnelbana ;) Men det verkar ju definitivt vara en pryl som skulle liva upp det lite.



jag kan rekommendera volumaster, den är jätteenkel, jag orkar aldrig fixa mitt hår utan är en wash, borsta and go girl. Införskaffade fön för nåt år sedan bara. Jag har endel hår men det bli lätt platt och med den här är det bara att klämma lite här och där och så är det klart, det är ju precis som den hederliga våffeltången man hade för att bli fin ibörjan på 90-talet. Man lägger bara håret över det krusiga så det inte syns. Håller jättebra tom utan hårprodukter! Ska hämta ut den snart för att använda inför kvällens kalas. Kul att det blev guldsmedshotellet. Verkar jättefint, när åker ni? :)

Hoppas du får en skön helg! Kram Kattis



2009-01-30 @ 16:59:41
URL: http://frystaapelsiner.blogspot.com/
Postat av: carolina

jag älskar ju att springa, så jag behöver inte motviera mikg så mycket. men musiktips är alltid kul, vad springer du till? :D eller tränar till i allmänhet? trevlig helg också ;)

2009-01-30 @ 17:04:12
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Sassy

Ja, jag trodde knappt att det var sant när jag fick höra att cyklen var upphittad!



Jag har tränat på F&S i några år och gillar det jättemycket. Löpning har jag däremot aldrig varit så förtjust i, men jag anämlde mig till Göteborgsvarvet, så nu har jag inget val. Jag har iaf sprungit två gånger nu och det var faktiskt inte så dumt!

2009-01-30 @ 18:16:38
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag använder en san, och mannen oxa. Hjälper helt klart för motivationen och det är superkul att kunna jämföra om man blir bättre, snabbare etc. Köpte skorna och "chippet" i somras.



Kram Lisa

2009-01-30 @ 19:57:04
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Jag har inte testat men det skulle vara kul! Måste ju vara mycket lättare att hålla rätt på sin träning. Är inte så mycket för att löpa men jag tar gärna raska promenader. Var i NY i somras och sp rang deras 10km (eller sprang och gick snarare) Riktigt kul var det iaf :)

Har du nån koll på var det kostar?

2009-01-30 @ 22:02:35
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag tycker faktiskt om att jogga men gör det bara säsongsvis. Brukar komma igång i slutet av mars o avstanna i spetember. Men när solen skiner, o fåglarna kvittrar jo då gillar jag att ut o springa med musik i öronen.



Har du en härlig helg?

Kram Mia

2009-01-31 @ 23:07:34
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Solli

cool idé! det hade nog peppat mig ordentligt!

2009-02-01 @ 17:48:41
URL: http://sollis.blogg.se/
Postat av: elisabet

Haha min skulle nog stanna på 0 för evigt men ikväll blir det friskis i alla fall!

2009-02-02 @ 17:39:31
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: Petra

Usch, jag tycker att löpning är så sjukt tråkigt...men Friskis är helt OK =)

2009-02-04 @ 15:28:41
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Sascha

Jag är inte heller något fan av att springa men träna på gym är helt ok!

2009-02-04 @ 16:42:42
URL: http://misswrite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

    
Trackback
RSS 2.0