Shoppingdagen

Måste ju blogga lite om vår mysiga shoppingdag!

Vi började med Barsidans klassiska köttbullar med rårörda lingon, det gäller att inte vara hungrig om man ska orka gå runt på stan :)

Alldeles intill barsidan ligger Zone, med många fina köks- och badrumstillbehör. Vi fastnade med en gång för alla de söta pepparkaksformarna de hade. I december blir det klassiskt pepparkaksbak och detta året ska jag sätta tänderna i en krokodil! :)

Efter Zone fortsatte vi till Main på Drottninggatan 26, en smyckesaffär med en massa fina smycken, bl.a. Pilgrim. Som jag bloggat om tidigare samlar jag på Pilgrims berlocker och här har de massor av dem. Jag köpte dessa två, på den vita står det "You" på andra sidan.

Vi blev snabbt kaffesugna och eftersom det var så fint väder fanns det inget bättre ställe att gå till än Da Matteo i Viktoriapassagen, underbart kaffe och möjlighet att sitta ute. De har både filtar och infravärme och eftersom det knappt blåser i den lilla passagen kan man sitta där hela vintern, hur mysigt som helst!


En cappuccino och en mezzo, visst ser det gott ut?! Observera att det äckliga askfatet inte tillhörde oss!

Vi gick som planerat också till Balders Hage. Där var det fullt med folk (nästan bara tjejer), men jag lyckades ändå hitta en fin glasskål i trängseln. HIttade även "min" kakburk som jag köpt på Papeterie (där den var billigare).

Med på bilden ovan (förutom en tråkig men nödvändig skokräm) är nya stora stickor och ett extra nystan till min sjal jag stickat. Stickorna köpte jag på Strikk och efter att ha tittat i deras skyltfönster vill jag bara sticka färdigt alla halsdukar jag sjalar jag har på gång nu, så att jag kan börja på en härlig tröja likt den här nedan, är den inte fin?!

Tiden bara rann iväg och jag cyklade hem precis innan det blev mörkt...

Nu ska jag ordna lite med mina inköp innan det är dags att gå till Bergakungen för att se nya Bondfilmen, som hade premiär igår natt. Bionörd som jag är köpte jag biljetter redan för några veckor sen, och det ska bli riktigt mysigt att få sätta sig i biomörkret ikväll. Lite fredagsgodis får det nog också bli, trots den sliskiga Keson tidigare (se nedan) :)

Hoppas ni också har en mysig fredagskväll!

Kommentarer
Postat av: Fia&emelie

perfekt med pepparkaks formar nu till julen

2008-10-31 @ 20:05:26
URL: http://humorsajten.blogg.se/
Postat av: Petra

Härligt med fler Göteborgstips!

2008-11-01 @ 00:40:56
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Fia&emelie

ja ag kan bli lät beroende av pepparkakor under jul månaden =)

2008-11-01 @ 08:53:54
URL: http://humorsajten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

    
Trackback
RSS 2.0