Min söndag, 2:a advent

Vad mysigt det var att få lyssna på julmusik idag och känna liiite av den julstämning som borde infinna sig när det är 2:a advent. Min kompis och de andra sjöng jättefint och tiden flög iväg...

När jag kom hem knöt jag upp de stora pepparkakshjärtanen i köksfönstret, ytterligare en boost för julkänslan. Får se om jag, pepparkaksjunkien, klarar mig från att gnaga på dekorationen nu bara... ;)



Annars har jag haft en skön och avkopplande söndag. Jag och sambon var ute på en promenad och passade på att äta en sen lunch/tidig middag på Pasta e contorni, en mysig italiensk restaurang i Linné, och precis som jag önskade i det tidigare inlägget har kvällen ägnats åt film i soffan. Vi såg på Taken med Liam Neeson, tror inte den har gått på bio men den var helt ok och lagom spännande.

Självklart kan man inte gå och lägga sig utan att titta till datorn lite först, men ikväll ska jag försöka komma i säng i tid. Den senaste veckan har jag lagt mig vid 2-tiden nästan varje kväll, det funkar inte i längden så denna veckan ska det  bli skärpning! Ser ni att jag har kommenterat på era bloggar efter 23.30 så skäll på mig! ;)

Kommentarer
Postat av: Kattis

Har samma dåliga vana som du märker... jobbar ständigt med att komma i säng tidigare!!



Mysigt med julkonsert! har själv varit på glöggkalas som är tradition varje år. Såg förresten Taken för ett tag en, helt ok som sagt. Vi har haft lite oldies favoriter senaste helgerna med bla dirty dancing och philadelphia. Denna helg blev det Congo :) Nä. nu är det sängdags o dags för ny arbets vecka.

2008-12-07 @ 23:59:34
URL: http://frystaapelsiner.blogspot.com/
Postat av: melanie

gud vad fint du har gjort, verkligen juligt:) hihi, efter två är du tokig? då har jag varit säng för flera timmar sen;)

2008-12-08 @ 09:47:18
URL: http://melanieee.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Åh vad fint! Själv orkar jag inte julpynta iår, det får bli nästa jul istället ;)

2008-12-08 @ 12:34:38
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Maria

Hittade hit när jag surfade runt! Mysigt julfönster!!

2008-12-08 @ 21:55:40
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

    
Trackback
RSS 2.0