Snart måndag igen...

... och dags att ställa väckarklockan. Tillhör du dom som har svårt att komma upp på morgonen, snoozar gång på gång och sen får stressa som en liten blå till jobbet/skolan...

Jag kan tipsa om väckerklockan jag har hemma, en aXbo. Axbon är ingen vanlig väckarklocka utan registrerar ditt  sömnmönster med hjälp av ett armband med en sensor i. Den känner av dina olika sömnfaser och väcker dig när du sover som lättast, till motsats från "vanliga" klockor som kan ringa och väcka en i den djupaste sömnfasen (med följd att man känner sig som en klubbad säl halva dagen).


Fungerar den? Svar: ja!

Att den väcker en när man sover som lättast gör också att man slipper brandbilssirenerna på morgonen, min aXbo är inställd på lågt fågelkvitter och kan man vakna till något trevligare på morgnen?!

Man kan även  koppla den till datorn och få upp en graf över hur man sover på natten, se nedan.

Ni som är intresserade av klockan kan kolla in M3s test av den här.



Kommentarer
Postat av: pelle

Föresten, är den dyr?

2008-10-24 @ 17:26:13
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Marie

Låter riktigt intressant. Har stora problem med att masa mig upp på morgonen :P Ska kolla upp det där :)

2009-01-10 @ 14:42:18
URL: http://stjarnglans.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

    
Trackback
RSS 2.0