Del 2 - film film och lite mer film

Vad gäller film var jag som sagt och såg Benjamin Button i lördags. Det är roligt att läsa era kommentarer, en del verkar se fram emot att se den, medan andra inte är det minsta intresserade. Oavsett får ni gärna säga vad ni tyckte om ni ser den, det är alltid kul att höra olika åsikter! :)

Det har blivit många filmer på senaste tiden och fler blir det! Imorgon ska jag på förhandsvisning av Lukas Moodyssons nya film Mammut (en av fördelarna med att ha guldkort på SF). Har inte läst så mycket om den än och det kanske är lika bra det, det känns alltid roligare att bli positivt överraskad än motsatsen...

Som om inte det vore nog drar Göteborgs Filmfestival igång på fredag! Vi har redan bokat upp oss på 7 filmer, varav 4 (!) ska ses på söndag. Räknar man ihop alla filmer jag sett/ska se blir det 11 st biobesök inom loppet av 3 veckor! Någon som slår det? ;)

Hoppas det blir lite lugnare i februari, för så här många filmer brukar inte ens jag se ;) Hade det varit mitt jobb skulle jag inte beklagat mig. Det gör jag i och för sig inte nu heller men en film i veckan räcker gott… :)

Här är filmerna vi ska se på festivalen:

Mommy is at the Hairdresser's                       Håll om mig / Leka med elden

Karaokekungen                                                   Milk

Flame and Citron                                               Moscow, Belgium

Frost/Nixon

Kommentarer
Postat av: Carolina

Oj, oj.. 11 biobesök på 3 veckor, det var verkligen inte illa. :-) För mig blir det typ 1-2 biobesök/år.. haha..

2009-01-20 @ 22:07:19
URL: http://livetmedlina.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh det är så himla härligt att du går så mycket på bio! Jag ser en del film men det blir ofta DVD...lite trist och inaktullt. Benjamin Buttons är jag jättenyfiken på och Mammut också, ska bli kul att höra vad du tycker om den! Sen blir det väl massor av filmtips till helgen då? Härligt!



Kram Emelie

2009-01-21 @ 08:18:50
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Helena

Frida, jag vet INGEN som ser så mycket film som du! Det är så himla bra att ha dig som filmtipsare, du ser ju ALLT! Keep up the good work och se till att få ett frikort på SF - det är du värd!

2009-01-21 @ 08:47:37
URL: http://h-examino.blogspot.com
Postat av: Fridas favoriter

Carolina: ojoj, 2 biobesök på ett år! Hur väljer man då vad man ska se bland alla bra filmer? ;)



Emelie: En del av tjusningen med bio är just att man får se helt nya filmer. Nu för tiden kan man ju ladda ner dem innan de får premiär, men det är inget för mig. Vill inte förstöra bra filmer med en suddig inspelning med kasst ljud. Återkommer om Mammut! :)



Helena: Du har rätt, jag borde få ett frikort på SF! Kanske ska ta och maila dem om det.. ;) Å andra sidan är jag ju en av deras största kunder så det blir ett stort inkomstbortfall för deras del ;)

2009-01-21 @ 15:41:41
URL: http://friiidasfavoriter.blogg.se/
Postat av: B

Åå jag är avis, jag skulle också vilja se Mommy is at the Hairdressers, härligt med 60-tal känsla på film ;)

2009-01-22 @ 13:17:22
URL: http://bruntskeppvitspets.blogspot.com
Postat av: Solli

vad kul! jag älskar filmer..synd bara att det är så dyrt att gå på bio..

2009-01-24 @ 00:01:09
URL: http://sollis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

    
Trackback
RSS 2.0