Klassisk start på det nya året

Idag tar vi det riktigt lugnt här hemma och jag sitter fortfarande insvept i badrocken, fast klockan är över fyra!

Årets första dag har bjudit på sol och klarblå himmel - underbart! Tyvärr har jag varit lite för skakig för att orka gå ut på någon längre promenad, så vi får hoppas att solen skiner även imorgon! Skakigheten beror inte enbart på Champagnekonsumtionen igår, nej, lagom till årets första dag har jag gått och dragit på mig en monsterförkylning. :(

Något nyårslöfte blev det inte i år, men att äta lite nyttigare kan man ju alltid försöka göra, synd bara att det är så jäkla svårt att börja den 1 januari! Läste i tidningen att just denna dag äter svenska folket mest fett och socker på hela året, gissar att pizzabagarna har fullt upp nu. Skulle själv inte ha något emot att gynna dem... ;)

Är det någon mer än jag som har pizzacravings idag?


Update: Det var fler än vi som ville äta pizza idag, "40 minuter" sa de när vi ringde och så här mycket folk stod och väntade...

Kommentarer
Postat av: nina

ojdå, verkar som många blivit sjuka nu! :(



jag hör verkligen inte till dom som äter massor av socker och fett årets första dag! inte i år i alla fall) mitt nya liv börjar idag så här tänker jag inte ens på godis eller pizza!



krya på dig!

2009-01-01 @ 19:23:21
URL: http://ninadays.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej, kul att du hittat till min blogg! :) Själv åt jag så mycket igår och har varit såå peppad idag att äta hälsosamt så jag har inte varit det minsta sugen faktiskt!



Krya på dig!

2009-01-01 @ 20:45:33
URL: http://minfruktsallad.blogspot.com
Postat av: Solli

vilken cool pizza!



God fortsättning på det nya året!

2009-01-01 @ 21:46:00
URL: http://sollis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

    
Trackback
RSS 2.0